.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سكوت سياسي احمدي‌نژاد شكست

محمود احمدي‌نژاد كه به زعم بسياري از سياسيون هر دو جناح، در برابر اتفاقات پس از انتخابات سكوت را به هر شيوه ديگري ترجيح داده بود، حدود هفت ماه پس از انتخابات سكوت خود را شكست. او روز جمعه در جمع اعضاي ستاد امتداد مهر حضور يافت و سخنانش با تاخير يك روزه تنها در سايت خبرگزاري «برنا» تحت مديريت مهرداد بذرپاش منتشر شد.

سكوت هفت‌ماهه احمدي‌نژاد از سوي برخي دولتمردان مانند جوانفكر، به هوشمندي رئيس‌جمهور تعبير شد و برخي ديگر مانند توكلي و صفار هرندي اين سكوت را ضعف احمدي‌نژاد تلقي كردند و از او خواستند از آنجا كه او يك طرف ماجراست، سكوت خود را بشكند. برخي ديگر هم مانند مرتضي نبوي سكوت احمدي‌نژاد را به صلاح دانستند و گفتند اگر او سكوت خود را بشكند، اتفاق‌ها حالت جناحي مي‌گيرد و به دعواي دو فرد تبديل مي‌شود.

دليل بركناري موسوي از فرهنگستان هنر

اما در نهايت احمدي‌نژاد با اطلاع از نظرات نزديكان و همفكرانش پس از هفت ماه، سكوت خود را در قبال حوادث پس از انتخابات شكست و در مرحله نخست به ميرحسين موسوي پرداخت. موضوع بركناري موسوي از رياست فرهنگستان هنر را شايد بتوان اولين اقدام رئيس‌جمهور در پاسخ به انتقادات موسوي درخصوص انتخابات دانست. او حدود دو هفته پيش موسوي را بركنار كرد و اكنون درخصوص دليل اين بركناري توضيح مي‌دهد: برخي با اين كار مخالف بودند، ولي من در جواب آنها گفتم تا روزي كه من هستم اجازه نخواهم داد كسي از بيت‌المال پول بگيرد و پايگاهي براي ضديت با مردم و نظام جمهوري‌اسلامي درست كند.

دفاع احمدي‌نژاد از رحيم‌مشايي

احمدي‌نژاد در حضور يارانش تنها به ذكر اين مخالفت با موسوي اكتفا نكرد و در بخش‌هاي ديگر اين مراسم كه گفته مي‌شد به‌صورت خودجوش برگزار شده است، به افرادي اشاره كرد كه به‌زعم او در صدد تخريب دولت دهم هستند و در لواي پاسخ به اين افراد بدون نام بردن از اسفنديار رحيم‌مشايي كه به‌دليل اظهارات اخيرش در باب پيامبران بار ديگر مورد هجمه قرار گرفته است، به دفاع از رئيس دفتر خود پرداخت: امروز برخي ديده‌اند كه نمي‌توانند اصل دولت را بكوبند و زور آنها نمي‌رسد كه احمدي‌نژاد را بكوبند، ولي سراغ ياران اصلي احمدي‌نژاد رفتند و آنها را در منگنه قرار دادند؛ اگر مرديد به صحنه بيايد و حرف اصلي خود را بزنيد چرا كه روش آمريكايي‌ها هم به اين شكل است، آنها مي‌خواهند بر خاورميانه تسلط پيدا كنند اما حرف از دموكراسي، حقوق بشر و مبارزه با تروريست مي‌زنند.

افشاي جلسات ستاد رقيب

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ما بايد هوشمند باشيم تا آنها راه به جايي نبرند، همانند برخي ديگر از گزارشاتي كه در خلال سخنراني‌هايش در دولت نهم به آنها استناد مي‌كرد، گفت: من گزارشي را از يكي از ستادهاي انتخاباتي يكي از آقايان به‌دست من رسيده بود را مي‌خواندم كه در آنجا جلسه‌اي تشكيل داده و به اين نتيجه رسيده بودند تا از برخي سازمان‌ها و نهادها به دقت مراقبت شود تا بودجه آنها از سوي دولت كم نشود چرا كه اين نهادها در حال پشتيباني مالي از آنها هستند. برخي از افراد را نام برده بودند كه مبادا زير تيغ عدالت‌طلبي دولت بروند چرا كه در بعضي از گره‌هاي كور اقتصادي در حال حمايت از آنها هستند. زماني كه من اين گزارش را خواندم براي آنها متاسف شدم كه به چنين مرحله و درجه‌اي سقوط كردند، اما بعد، از كار آنها خنده‌ام گرفت كه چقدر از مرحله پرت هستند؛ ما به صحنه آمده‌ايم و خود را براي هر حادثه‌اي آماده كرده‌ايم. بدانيد هزاران احمدي‌نژاد هر كدام هزار بار قطعه قطعه شوند فداي يك لحظه ادامه حيات نهضت انقلاب اسلامي باشد. رئيس‌جمهور كه در طي دوران هفت ماهه سكوتش در قبال اتفاقات پس از انتخابات گلايه‌هاي زيادي را در دل انباشته بود، براي چندمين بار در اين همايش به برنامه‌هاي جناح رقيب عليه دولت اشاره كرد و با بيان اينكه چند ماه پيش، با تمام قدرت به ميدان آمده بودند تا به‌زعم خود كار را تمام كنند، به اعضاي ستادش توصيه كرد: خود را درگير مسائل فرعي نكنيد؛ ما بايد در مسير حركت كنيم و حواس‌مان به نقطه‌هاي معيار مسير باشد تا مسير را گم نكنيم؛ به‌حمدالله ما در مسير درست و بزرگراه صحيح حركت مي‌كنيم؛ بالاخره برخي از اشكالات وجود دارد ولي به فضل‌الهي آنها را حل خواهيم كرد. شما بايد حواس خود را جمع كنيد چرا كه اين راه زمينه‌اش تحمل است و جنس آن از مظلوميت است. بايد فحش خور ما زياد باشد، تحمل ما در حد بالايي قرار داشته باشد؛ اگر شما از دستگاه تبليغاتي دشمن عبور كرديد ديگر شكست‌ناپذير خواهيد بود.

برنامه مخالفان براي اخلال در امور اقتصادي دولت

رئيس‌جمهور، منتقدان به طرح تحول اقتصادي را هم جزو مخالفان و سنگ‌اندازان بر سر راه دولت برشمرد و گفت: امروز عده‌اي به اين نتيجه رسيدند كه قادر نيستند به اين درخت ريشه‌دار صدمه‌اي وارد كنند و مي‌خواهند كاري كنند كه دولت ناكارآمد جلوه كند و در برابر برنامه‌هاي اصلاحي دولت ايستادگي كنند تا بدنه مردم از دولت فاصله بگيرد؛ آنها حتي گفته‌اند كه در طرح تحول اقتصادي فرصتي ايجاد مي‌شود تا ما در بازار اخلال ايجاد كنيم و آن را به گردن دولت بيندازيم. وي با اشاره به حضور خود در ستادي كه براي اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها در دولت تشكيل شده است، گفت: شما نيز بايد با حفظ هوشمندي، آگاهي را در جامعه توسعه دهيد و به فضل الهي در اين مرحله آنها از ملت ايران سيلي محكمي دريافت خواهند كرد. احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اين نشست با رد نظريه‌اي كه مي‌گويد فلسفه تشكيل احزاب، رسيدن به قدرت است، تصريح كرد: تازه آغاز كار است و بايد سازماندهي به معناي يك كار انساني صورت بگيرد، نه مانند احزابي كه به دنبال قدرت هستند بلكه سازماندهي بايد براي اجراي تكليف الهي باشد؛ تشكل اميدگرا با تشكل قدرت‌گرا متفاوت است و بايد سازماندهي در همين مسير صورت بگيرد.

پيش به سوي دولت يازدهم

مهم‌ترين بخش اظهارات احمدي‌نژاد در جملاتي نهفته بود كه در آخر مراسم عنوان كرد، اين جملات نشان داد كه طيف نزديكان احمدي‌نژاد از هم‌اكنون به فكر انتخابات يازدهم و در اختيار گرفتن عنان كشور براي چهار سال آينده هستند. احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه آينده در گرو امروز است و امروز در هر جايي كه هستيم بايد درست عمل كنيم، خاطرنشان كرد: عزيزان بدانيد اين راه پايان‌ناپذير و شكست‌ناپذير است و به فضل الهي دولت بعدي انقلابي‌تر، مومن‌تر و قدرتمندتر عمل خواهد كرد.

تاييد و تكذيب شعار عليه مشايي

برخي سايت‌هاي خبري هم يك روز پس از برگزاري آن به انتشار اتفاقاتي كه در اين همايش رخ داده بود، پرداختند. يكي از اين سايت‌هاي خبري نزديك به علي لاريجاني خبر داد، شركت‌كنندگان در همايش امتداد مهر عليه مشايي و موسوي شعار دادند و تعدادي از آنها از صرف غذاي در نظر گرفته، خودداري كردند. اما عليرضا سائلي، مسئول همايش امتداد مهر با رد اين ادعاها گفت: خيال‌پردازي سايت‌هاي ضددولت در انتشار خبر دروغ سرداده شدن شعار عليه مهندس اسفنديار رحيم‌مشايي ناشي از عقده گشايي و كينه‌ورزي آنان عليه خدمتگزاران ملت است.

بيانيه پاياني نشست امتداد مهر

در پايان نشست يك روزه ستاد امتداد مهر بيانيه‌اي صادر شد كه در بخشي از آن آمده است: 22 خرداد‌ماه سال‌جاري، تنها يك روز نبود بلكه ثمره مجاهدت‌هاي مجاهدان راه خدا و مبارزات ضداستكباري و ضداستبدادي ملت ايران و جريان شيعه اثني‌عشري بود. در بخش پاياني اين بيانيه اظهار شده است: مردم نمي‌توانند بپذيرند كه عده‌اي كه با اتهام تقلب، دروغ‌بزرگي را به نظام، نسبت دادند و زمينه فتنه نظام سلطه را فراهم آوردند اكنون با اهانت به عكس امام(ره) و عاشوراي حسيني، بخواهند همچنان با سستي و مسامحه دستگاه قضايي مواجه باشند. توقع مردم و همه نخبگان با بصيرت آن است كه قوه‌قضائيه، عزم جدي در برخورد با اغتشاشگران و هتاكان به حريم حسين(ع) داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 دي 1388
امتدادمهر! کدوم مهر ؟ اینها که همه طرفدار خشونتند . تازه بدوران رسیده ها دورهم جمع میشوند کی را فرماندار کنند ؟ کی رااستاندار کنند ؟ کی را معاون فرماندارو کی را معاون سازمان گردشگری کنند ؟ بقول دکتر اطاعت آدمهای درجه 3و4 !!!!!!!! شایسته سالاری مفهومی ندارد . راستی هزینه این مراسمات که هر ماه یکبار برگزار میشود از جیب آقای احمدی نژاد میرود یا از جیب مردم بدبختی که به شام شب خودمحتاجند . آیااین عدالت علوی است . ایشان دیگر فرصتی ندارند . بنابرفرمایشات رهبرمعظم انقلاب این چند صباح توفیق خدمت مانند برق میگذرد وفقط افسوس آن میماند . مانند همیشه میگویم بسیار متاسفم وخدا عاقبتمان رابخیر کند . انشاءالله . التماس دعا.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.